lørdag den 27. oktober 2007

On a serious note: STOP WOLFF OLINS


Gammelt nyt for nogle, men sikkert nyt nyt for andre.
Wolff Olins kalder sig selv for "the world’s most influential brand business". Med dette in mente, kan det undre lidt, hvordan han/de formår at slippe afsted med det de gør. Nedenstående (eller ovenstående - jeg kan ikke lige huske om denne blog smider billeder øverst eller nederst) er et par eksempler på Olins arbejde. Det mest omdiskuterede er selvfølgeligt logoet til de olympiske lege (øverst) - et stykke identitetsarbejde der i HØJ grad er sammenligneligt med en 80er version af nazityskernes æstetik, og som har kostet intet mindre end 400000 britiske pund!!! Dernæst præsterer Olins et logo til WACOM (som lever af at levere produkter til den grafiske branche) der ligner lort, og er sammenligneligt med coveret på en plade med det tyske eurodance act "scooter" (
HER
)

KAMMERATER!!!! Helt ærligt!!! Hvad skal vi gøre? Vi er nødt til at stå sammen i denne svære tid og få udryddet dette utyske en gang for alle!!! Nogle ideer?

1 kommentar:

Rafaelis sagde ...

Jeg foreslår at vi forurener vandforsyningen i Frankfurt am Main, i en joint operation under kodenavn "Delta Eagle" med henblik på at omstyrte den emperialistiske kapitalisme og indføre et anarkistisk materialistisk marxistisk logistisk patriarkat under min ledelse.