onsdag den 9. januar 2008

MUZIKA#2 ---> ORGANIZED



Som Katrine er jeg også blevet ret hooked på ideen om at sende hinanden hjemmegjorte mix-cd'er. Jeg synes at det kunne være uberfedt faktisk - en glimrende måde at opdage nyt musik på, og samtidigt få fingrene i små hjemmegjorte kunstværker i form af covers. Jep jep jep - det kunne være et rigtigt sjovt projekt! Som desuden jo også ville højne fællesskabsfølelsen - en slags teambuilding.

Hvad siger I til det? YAY or NAY?
Hvad med om vi satte en deadline for tilmelding (som evt bare kunne foregå med kommentarer til denne post) - måske den 20., altså om 11 dage (så kan de langsomme også være med). Hvis man så melder sig til og ikke får det lavet, betragtes man som en RØVer og fortjener spanking med et bælte eller en bøjle.
Vi kunne derefter lave en deadline for udsendelse - evt 14 dage fra den 20. - altså den 4. Så ville det næsten være som en slags ekstra juleaften (måske endda bedre), når posten kommer den 5. eller 6.
Come on!!! Det kunne være sjaut!!! Skal vi?

25 kommentarer:

Helle sagde ...

Nu synes jeg måske liiiiige at det går stærkt nok. Man kan godt mærke at nogen er i arbejde og oppe i tempo.

Jeg vil gerne melde mig til. Desværre har jeg ikke adgang til mine gamle mix-bånd eller LPer, så min CD bliver nok bare med hjemmelavet musik.

Onkel Daddy sagde ...

Hurtigt???? Der er næsten en HEL måned til endelige DEADline!.. Tror du ikke at du kan klare det?
...Og kassettebånd og LP'er er ligegyldige. Du skal bare bruge din ynglingsmusik, en CD-brænder og dit gode humør.

PS: Og iøvrigt har jeg fundet ud af at det godt kan betale sig at arbejde! Jeg har just bestilt mig en sprit ny macbook pro på firmaets regning! Yay!!!

Helle sagde ...

svin

Katrine sagde ...

Altså jeg synes det er fint med nogle datoer - men for aflevering af projekt synes jeg også det er liiiige at stramme den... Måske bare en uge mere Ken Denning? Ellers er jeg game (selvfølgelig)

Onkel Daddy sagde ...

Jeps jeps - det finder vi ud af. Nu er det jo ikke MIT diktatorshow, så hvis i har andre forslag som vi kan blive enige om, så må I bare skrive det.

...Med mindre at I er dybt sarkastiske og jeg bare ikke forstår det. Jeg synes at EN MÅNED er kanon LANG tid!!!

Katrine sagde ...

Men hvorfor har jeg på fornemmelsen at vi tre er de eneste som faktisk læser bloggen... Håber da der kommer nogle flere med...?...!...? :-)

Onkel Daddy sagde ...

Jeg tror at du har helt ret i at vi er de eneste der stadigt kommer her. For mit vedkommende er det fordi jeg ikke har nogen venner! No - seriously!

Katrine sagde ...

Heller ikke mig:-(
Men jeg tror jeg er nødt til at lave en dobble cd!! Trippel eventuelt:-S

Katrine sagde ...

Og i øvrigt er det noget møg - for det nummer der ABSOLUT SKULLE med har jeg kun på vinyl. Og jeg kender ikke nogen der kan trylle det digitalt. Det er SÅ demoraliserende!

Katrine sagde ...

hehe....jeg sidder og laver "god smag cd" nu. Det var egentlig slet ikke meningen..

Onkel Daddy sagde ...

Hvis det absolut er NØDVENDIGT, kunne det jo evt opspores maybe.
Jeg har iøvrigt lavet min første "skitse" til tracklisten, brændt det, og lyttet til det - 21 numre. Jeg er ikke HEEELT tilfreds, så der skal skiftes en god håndfuld numre ud - for helhedens skyld.

Jeg kunne også godt fylde minimum 20 cd'er, men tror at jeg nøjes med en enkelt. Hvis det bliver en succes, kan vi jo bare lave det til en musikklub, i stedet for at lade det være et engangsforetagende.

Onkel Daddy sagde ...

"god smag CD"? Det er vist også det jeg laver - eller jeg synes jo i hvert fald selv at det er god smag. Er ikke sikker på at I andre vil synes det:D

Onkel Daddy sagde ...

...OG jeg har allerede udtænkt hvordan mine covers skal være! De bliver CANOON fede!

Helle sagde ...

NU KOMMER VI LIGE HELT NED I TEMPO!!

Er der krav til hvilket format musikken skal brændes i? Vil i afspille musikken på jeres computere eller konfirmations High Five anlæg?

Onkel Daddy sagde ...

Aye Aye - you grumpy old nonsmoker you!

Jeg ville foretrække at kunne spille det på mit konfirmationsanlæg - meget endda.

Er det fordi du kun har det i et filformat allah mp3?
I så fald kan du bare se om du kan finde en converter der kan konvertere filerne til .wav format.
Som en lille service, har jeg fundet en mac applikation der skulle kunne klare jobbet. Du finder den her: http://switch-mac.en.softonic.com/mac

Helle sagde ...

meget fin service Mads. Tak for det :) Mit musik ligger nemlig i alle mulige forskellige formater.

Ja, jeg er muligvis en anelse muggen. Også bare fordi jeg føler mig snydt af de der ikke-ryger folk der lovede guld og grønne skove, hvis man stoppede... Jeg har endnu ikke fået ekstra evner og kan ikke smage/lugte en skid forskel på crack her efter rygestop. Mit liv er ikke blevet længere end før, bare mere kedeligt og føles måske derfor længere. Jeg er absolut ikke imponeret over, at min kondition måske er blevet bedre. Jeg har ved Gud aldrig brugt den alligevel. Ja! jeg er afhængig af natur. Jeg har ikke røget i over en uge og har ikke fysiske abstinenser, men jeg leder konstant efter noget der kan erstatte cigaretter. Måske skulle jeg bare acceptere at noget gik helt galt dengang i oralfasen og ryge løs. Jeg har alligevel ikke nogen pensionsopsparing og har ikke råd til en skid. Så måske er det meget ok ikke at være i live alt for længe. Hvis jeg blev mere end 50 - 60 år, ville jeg alligevel bare ærge mig over rynker - for jeg er nemlig et overfladisk menneske.

Katrine sagde ...

HAHAHAHAHAHAHA!!!

Går det bedre nu søde Helle?

:-)

Helle sagde ...

nix

Stine Gram Sørensen sagde ...

Hej Hej,

Jeg vil altså godt være med på musik-bølgen... tror bare det bliver en meget blandet omgang for mit vedkommende. Har haft/har måske stadig ekstrem dårlig musiksmag....Det er vel ikke smagsdommerne det her? :)

Desuden er jeg også en snegl...så det kommer til at gå langsomt, men det kommer

Katrine sagde ...

Yay Stinchen:)

Rafaelis sagde ...

Min lille sneglebasse ♥

Rafaelis sagde ...

Det lyder meget sjovt, men jeg gider ikke.

Jeg stresser over det andet cover jeg skal lave. Det bliver for meget at lave et til jer også.

Fuckhoveder!

Onkel Daddy sagde ...

Crybaby!

Stine Gram Sørensen sagde ...

Øh hej igen,

Min cd bliver lidt forsinket. Sidder p.t med hjemmeopgave til Bestseller....ved ikke helt hvad jeg har rodet mig ud i

Katrine sagde ...

Knæk & bræk Stinchen! Det skal nok gå:-) Tænk sig hvis du fik lov at sidde og lave noget krea hele dagen lang. jaaaaaaaaaaaa

Jeg syn's altså alle dem der har lyst til at være være med, skal være med. Også selvom de ikke har tid liiige nu og stresser over ægte illu/hjemmeopgaver... Come on Justin & Biel, you can do it;)