tirsdag den 5. februar 2008

Proces...

Hej!
Jeg spørger bare for at få nogle gode illustrator/grafiker-råd, fordi jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Jeg har jo skrevet den hersens børnebog som jeg af og til forsøger at gå i gang med at illustrere. Problemet er bare, at jeg er SÅ dårlig til at tegne figurer. Og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op, for det bliver aldrig min stærke side. Jeg må jo finde en måde at omgåes det problem på... Så jeg tænkte at jeg ville spørge om i har nogle ideer. Jeg tænkte selv på, at vi kunne være to om at lave bogen. Èn der bare tegnede nogle figurer efter en hurtig henvisning fra mig - sådan a la "frø der sidder på en stige" - og så satte jeg figurerne ind i miljø & kontekst og farvelagde og så videre. Det kunne faktisk være ret sjovt! Men nu spørger jeg lige jer fordi i altid har så mange gode ideer, jeg slet ikke selv kunne hitte på... :-) Hvad gør man når man ikke kan tegne figurer og gerne vil lave en børnebog med figurer...?

5 kommentarer:

Helle sagde ...

...Lige nu har jeg ingen idèer andet end at stjæle med arme og ben.. vil da gerne tegne en figur, men er ret sikker på at en illu ville kunne gøre det 100 gange bedre, mindst.

Onkel Daddy sagde ...

I have NO ideas whatsoever, and I can't draw to save my life! Helle er faktisk god - hun sælger bare sig selv for billigt (når hun siger "...en illu ville...").

Stine Gram Sørensen sagde ...

Hej Katrine,

Jeg vil da gerne tegne nogen figurer til dig, hvis det kan passe ind i din stil?

Men ellers ved jeg ikke lige... er det så ikke noget med at bygge figurer op af noget collage(undskyld) som er kombineret med noget tegnet, eller...tjae

Katrine sagde ...

jaaaa det er en lidt svær èn. Faktisk synes jeg bedre og bedre om det der med at få jer til at tegne nogle figurer - når i nu så villigt tilbyder jeres arbejdskraft;-) Siger lige til når jeg har lidt mere styr på projektet!

Stine Gram Sørensen sagde ...

Ej, det lyder fedt! Jeg er i hvert tilfælde klar med noget tegnekraft;)